Ten pes se zlý nenarodil...

25. dubna 2016 v 14:45 | SasuKe |  Myšlenky
Inteligence lidí, kteří neví o výchově psů a jejich jednání vůbec nic, mě v poslední době docela vytáčí.


Čím začnu? Asi dva týdny sdílím barák se štěnětem. Je to holčička a je z útulku a na to, že jsou jí tři měsíce, si už prošla pěkným věcmi. Nemá ocásek a trochu těžkopádně chodí na zadní nožičky. Sebrali jí v únoru v Praze na Václaváku nějakým feťákům, kteří tam těch štěňat měli asi osm, jedno dokonce nemělo oko, některá se nepodařilo pochytat no a teď co je to vlastně za štěně. Vypadá jako ovčáček se vším všudy, podle informací o kterých ani nevíme, jestli jsou pravdivé je její máma kříženec NO a rotvajlera a otec by měl být brazilská fila, ona má teda rozhodně nejvíc z ovčáka. Ať už víte něco o psech nebo ne, řeknu k tomu tolik, že je to nehezky nakřížená kombinace, jestli je tomu opravdu tak. Když jsem se to dozvěděl, trochu mě to šokovalo a štěně jsem samozřejmě hned začal analyzovat, jak se projevuje, i když je ještě malá.

Shrnu-li to běhala po Václaváku, bůh ví, co jí kdo udělal, že občas tak špatně chodí na ty zadní, pak ji převezli do útulku, odkud si jí po pár dnech vzala k sobě jedna pracovnice a nakonec se dostala až sem, tak navzdory tomuhle všemu je to strašně miloučký štěně. První věc co mě překvapila byla, že se vůbec nebála když jsme jí přinesli, hned začala šmejdit, cpát se do botníku a zkoumat všechno co viděla. Co se jí musí nechat je, že je k neutahání, pořád si chce hrát, něco škubat a občas je hodně rozjančená a potřebuje ukázat, kde jsou meze, ale ani bych neřekl moc temperamentní, je to naprosto zlatý štěně.
Socializuje se taky úspěšně, nemá vůbec sklony se prát, spíš se za mě včera schovávala, když jsme šli k hospodě posedět, není to žádná putika a chodí se tam se spoustou pejsků, no když je u ní víc jak jeden, hned se mi schová pod nohy.
Když na ní jinej pes štěká, taky se ozve, ale rozhodně nevypadá, že by se hodlala prát a na "fuj," poslechne vždycky na poprvé. Na "ke mě" slyší taky hned, když jí třeba pustím po zahradě a pak zavolám. Se sedni jí obvykle trvá, ale nakonec rezignuje a udělá to, když pochopí, že na ní přísně koukat nepřestanu a lehni jí ani moc neučím, to dělá taky rezignačně sama, když vidí, že po ní chci, aby počkala než se najím a stejně nic nebude. Včera mě překvapilo, když jsem viděl, že ona dokonce i nosí klacík, teda, spíš pro něj doběhne, přinese ho kus zpátky a zahodí nadšeně do vzduchu, ale když si vezmu, že jsme jí vůbec nemuseli nijak drezurovat, ani ta paní jí prý neučila, prostě jí stačilo dvakrát/třikrát ukázat a je hrozně poslušná.
To jen pro představu, jak se chová, ať už doma, nebo mezi lidmi. No a teď k tomu, proč tenhle článek píšu. Za ty dva týdny jsem se setkal několikrát s reakcemi lidí na tohohle pejska, které mě jednoduše nepřestávaly vyvádět z údivu. Nebudu zabíhat do detailů, ale napíšu vám sem, jak zhruba vypadal jeden takový rozhovor:


"Proboha, od čeho máte tu modřinu?!"
"Máme doma štěňátko a když si hraje, někdy je z toho modřina no."
"Proboha, štěňátko?! Co je to za rasu?!"
*vysvětlení*
"Krista pána, taková příšerná kombinace, víte co je to za psy?! To není štěně, to je bestie!"
"Jaká bestie? Nepřeháníte to? Je to malej medvídek."
"To není pes, to je tygr, dyť vás to zabije!"
"Proč by mě zabíjela? Chce si hrát a potřebuje jen výchovu a péči, jsou jí tři měsíce, tak teď hodně dovádí no."
"To jsou krvelačný psy tohle, do tejdna to můžete vrátit, radši se toho rychle zbavte!"
"No to se teda nezbavíme v žádném případě, to snad nemyslíte vážně?!"
"Takovýho příšernýho psa hned každej radši vrazí zpátky!"
"No a jak se ten pes pak asi cítí? To je jako byste dítě šoupla do děcáku, když něco provede, tím nic nespravíte, psa musíte vychovat, né aby ho každej šoupnul do útulku, když se mu přestane něco líbit."
"No a napadlo vás taky, proč ho tam šoupnou?"
"Protože jsou nezodpovědní a nepřemýšlí nad tím, jakého pejska si berou domů."


Tímhle paní konečně sklaplo a byl klid. Jak se asi cítí takový pes, kterého si někdo nezodpovědně vezme, pak přijde na to, že je to s ním moc těžké, když ho přestane zvládat a strčí ho do útulku? Myslím, že to perfektně vystihuje téma týdne. Takové zvíře má pak už minimální šance si ještě najít domov. Oni na tom trpí nejvíc, není to jejich chyba, je to chyba lidí, za tím si stojím. Všechna štěňata se narodí s chutí do života, zlomené tvvory plné nenávisti z nich udělá až člověk svým nezodpovědným jednáním.
Každopádně mě dostává posuzování psů podle ras, protože je to asi stejně inteligentní jako rasismus u lidí. Když cikán nebude vychovávat svoje dítě, aby kradlo, ale pracovalo, bude z něj slušný člověk bez ohledu na to, jak se narodilo. Malá je hrozně učenlivá, poslušná a ví, že když něco řeknu, tak je to prostě příkaz a ty se poslouchají, když tomu zvířeti umíte stanovit hranici, nikdy z něj nebude šílená krvelačná zrůda.
Další věc která mě dojala je, že u nás od začátku března vyhlásili povinné nošení košíků PRO URČITĚ "NEBEZPEČNÉ" RASY PSŮ. No k tomuhle už asi tuplem nemám co dodat, než že lidská demence je do nebe volající. Co je výsledkem toho nařízení? Před třemi dny byli oba psy, nebudu říkat že moji, ale prostě z tohohle domu uvázaní před krámem na náměstí. Z ničeho nic uprostřed náměstí se objevil volně puštěný starý vořech a zaútočil na ně, tedy konkrétněji na toho menšího (trpasličího pinče) málem přišel o oko, jak ho ten pes kousl. No a teď si představte, že by měl košík a nemohl se bránit, to ho tam ten pes zabije, už dvakrát ho takhle pokousali, s tím se ovšem nic nedělá,nikdo pokutu nedostane, za to jak bude místní policie (která zjevně nemá co jiného na práci) kontrolovat a zjistí, že váš pes nemá košík, dostanete pokutu.
Víte co je účelem této vyhlášky kterou schválilo asi dvě stě lidí z tisíců? Letos v zimě prý pes pokousal takže se má tomuhle předejít. A teď vážně, myslí si pan starosta, že lidi kteří mají nezvladatelné, neposlušné psy, nebo je nechávají běhat volně jim teď půjdou všichni zodpovědně koupit náhubek? Pochybuji. To udělají maximálně ti, kteří berou tyhle věci vážně a myslím, že většina takových lidí, si svého psa dokáže uhlídat, aby nikoho nezranil. Když se vrátím k tomu, že jsou tam dokonce vypsána určitá plemena, pro která to platí a pro jiná zřejmě ne, tak už mi to teprve zní jako blbost na druhou, protože sousedi maj agresivního teriéra na tolik, že ho snad v životě nepustili ze zahrady, zatím co ta "krvelačná bestie" co bydlí u mě v domě si ani netroufne mi odporovat, když jí dám jasným tónem najevo, že nějaká poštěkávání nebo dokonce praní nepřipadá v úvahu.
Je strašné, když pes pokouše dítě, to je bez diskuze, ale tímhle se to rozhodně nevyřeší. Vzhledem k tomu, že už jsem 3x byl svědkem toho, že jsme byli na procházce, přihnal se cizí pes a z ničeho nic napadl některého z našich, ještě s tím, že pána měl někde o ulici dál a často jedinou výhodou bylo, že máme ty psy s sebou obvykle dva a pustili se do něj oba, protože se navzájem brání jako smečka, takže to neměl tak lehké, než jsme se ho nějak zbavili, rozhodně nepodporuju verzi s košíkama, protože by se pak nemohli ani bránit a já už znovu nehodlám opakovat situaci, kdy bych si musel na psa lehnout, aby ho jiný nezabil, byla to asi ta nejšílenější věc co jsem udělal, ale byl to pes, který se mnou trávil život od čtyř let, hlídal mě místo rodičů a sám pro mě několikrát riskoval život, byl to prostě instinkt kk jedinému živému tvorovi, kterého jsem tehdy ještě měl a zůstal se mnou nakonec až do mých sedmnácti let. Co víc, majitel toho útočníka měl tehdy ještě tu drzost se tvářit, jako že se nic nestalo, když si psa laskavě odchytil. Takže úpně vidím, jak takový člověk dává košíček svému psovi a všude ho začne vodit na vodítku, protože to starosta vyhlásil, takovému člověku je tohle úplně jedno.
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Karol Dee Karol Dee | Web | 25. dubna 2016 v 15:34 | Reagovat

Kříženců NO a rotvajlerů běhá všude tolik, že už by to mělo mít nějaký speciální název. :D I když to by zase lidi začali křížit schválně. Tomu bych moc nevěřila, že je otec brazilská fila, pokud, tak určitě ne čistokrevná. A když to je bez PP, tak povahu to může mít úplně libovolnou. Totéž s těmi ovčáky a rotvajlery. Jinými slovy, ten "nebezpečný mix" není vůbec nic, je to zkrátka a dobře voříšek a tak bych to i lidem říkala. Nehledě na to, že (vzhledem k tomu, že opravdu o psech něco vím O:) ) jsou to mírumilovná, ale aktivní a silná plemena, která se pro svou učenlivost, výdrž a sílu používají u policie, což jim spolu s docela nebezpečným vzhledem vytvořilo nezáviděníhodnou pověst (každý rotvíkář ti řekne, že jsou to zlatíčka ideální k dětem).

Doufám, že si nemyslíš, že VŠECHNO je o výchově, to rozhodně ne, genetika hraje svou roli a některá plemena jsou náchylnější k tomu, aby je lidi nezvládli. Nicméně ta vyhláška je absurdní, ať se na to člověk podívá z kterékoliv strany. Klidně bych na to mohla napsat rozsáhlou esej, takže se radši nebudu rozčilovat. :D

Přeji ti s fenkou hodně štěstí, nenech ji růst jako dříví v lese (žádné že je sama od sebe poslušná a chápe, co po ní chceš, to, že je učenlivá není konečná, ale dává ti to hodně možností, jak s ní pracovat. Přivolání za všech okolností, ne jen na zahradě, tak, ať je ideálně stoprocentní, takže trénovat se stopovačkou a tak dále a tak dále..možná to všechno znáš, ale z článku ten pocit nemám) :)

2 Mind Mind | E-mail | Web | 25. dubna 2016 v 15:54 | Reagovat

Strašně mi je líto psů v útulku, kteří vlastně tam zůstanou (většinou) do konce svého života a jelikož jsou tak oddaní tak celou tu dobu čekají, že si je jejich bývalý pániček vezme. Já osobně psa mám a moc dobře jsem věděl, že když si ho pořídím, že se o něj budu starat a nikde v útulku neskončí, proč to tak nedělají i ostatní lidé, to je mi záhadou...

Sám se v rasách psů ani nevyznám, natož aby mě zajímalo odsuzování jich podle plemene. Kamarád má psa - bojové plemeno - a ten pes je postelový typ a neublížil by ani mouše, pokud by na ni svou nemotorností nešlápnul...

3 howtostaysingle howtostaysingle | Web | 25. dubna 2016 v 16:15 | Reagovat

Košík pro psa na vodítku mi přijde špatnej. Už několikrát se mi stalo, že přiběhl pes na volno (páníček měl v piči) a mého psa napadl. V tu chvíli pouštím vodítko a nehodlám ho omezovat a usměrňovat. Co mě ale udivuje víc, nikdy se mi za to žádnej páníček neomluvil, několikrát jsem musela druhýho psa i kopnout, protože ten muj debílek na mě koukal s výrazem co-mám-do-prdele-dělat-já-se-s-fenama-nebudu-prát a feny po něm šly fakt ostře. Je taky z útulku, akorát jsem si ho brala jako dospělýho a nebyl vůbec socializovanej, takže s tim problémy jsou pořád, ale pracujeme na tom a tohle mi to akorát kazí.

4 SasuKe SasuKe | Web | 25. dubna 2016 v 16:31 | Reagovat

[1]: Taky z ní rozhodně nemám pocit, že to bude nějaká potvora. K policii by byla ideální, z nějakého důvodu - možná to má co dělat s tím, že byla u feťáků - vyčuchá léky ať jsou kdekoliv v místnosti a hned je vytahuje, úplně po tom jde. Nehledě na to, že jak říkám, je strašně učenlivá. Každopádně z ní bude jen mazlíček a vidím jí teda spíš jako medvěda co chce podrbat a pohladit, než nějakou krvelačnou zrůdu, jak jí soudí spousta lidí. Vždyť ona má respekt i z toho pinčíka. :D
Myslím, že každý pes se dá zvládnout, jen někteří potřebují držet víc zkrátka někteří méně.
Jinak jo znám to, není první kterou mám "v parádě", ale teda zatím ze všech nejšikovnější, naprosto bezproblémová, v životě jsem nepomáhal cvičit psa, co by byl poslušnej jako ona, to ten pinčích třeba, ten se dlouho vzpouzel a často vůbec nechápal co se po něm chce. :D

[2]: Přesně tak, posuzování podle rasy je prostě nesmysl.

[3]: Přesně jak říkáš, měli jsme psy na vodítku, bylo mi tehdy asi 13/14? A prostě přiběhl pes, pán nikde a napadal je. Mít  v té chvíli košíky, nejspíš by to neskončilo nejlíp, nemohli by se ani bránit. No a shodnu se s tebou i na tom, že omluvy jsme se taky nedočkali, pán se objevil ve chvíli, kdy jsem já už poměrně zoufalej ležel na zemi na jednom ze psů, kterej měl potrhanej krk a prokousnutý ucho. Reakce pána? Zavolal si ho, pes ani nepolehl, musel ho odtáhnout násilím a pak se zeptal, jestli JÁ jsme v pořádku. Že by nás s tím mým blbečkem, co se pomalu ani nebránil vzal na veterinu, to ne... Lidi jsou fakt otřesní a myslím, že podobné vyhlášky a posuzování psů podle ras to vůbec nevylepšuje.

5 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 25. dubna 2016 v 17:26 | Reagovat

Vždycky je to o lidech, ať se jdou tací s těmi svými rozumy vycpat. Když jsem byla malá, měli jsme rotvajlera (fenku), skákali jsme tomu jako malí (ještě v dupačkách) s bráchou na hřbet, tahali za uši a nic nám to zvíře neudělalo, protože tak bylo vychované. Bylo to o výcviku a jeho zkušenostech s lidmi.
Je ale pravda, že některá plemena jsou třeba temperamentnější, potřebují jinou péči a zacházení. Nesrovnávala bych zvířecí rasy s lidskými, protože lidské rasy vznikly přirozenou cestou, nikdo je s nikým nešlechtil, aby vytvořili novou rasu. To my jsme se jen nudili a hráli si na bohy...
Já s náhubky souhlasím jen tak napůl, do hromadné dopravy, měst, oblastí, kde může být zvíře znervózněno a může dojít ke katastrofě, tam je myslím náhubek správnou možností. Na druhou stranu, daleko od lidí, ve vylidněných oblastech by to nikomu nemělo vadit. Ale i zde záleží na povaze pejska, pokud je k lidem nedůvěřivý nebo divočejší, ten náhubek taky není ke škodě.

6 Nebulis Nebulis | Web | 25. dubna 2016 v 17:26 | Reagovat

Píšeš mi z duše...
Já měla psa - křížence amerického staforda a buldoka. Pro mě nádherná kombinace, pro všechny ostatní nebezpečný pes. Nemusím tu popisovat, jak byl úžasný do rodiny, láskyplný k mojí mladší sestře, které v té době bylo asi 5. Úžasný pes. Se sestrou si hrál opatrně, jemně. Samozřejmě se rozdováděl, když si hrál se mnou, protože jsem mu dovolila i nějaké to okusováníčko, ale NIKDY nekousl doopravdy.
Také NIKDY nenapadl jiného psa, naopak byl terčem. Přesně, jak píšeš, panička stará dáma o dvě ulice dál a čokl lítá a je agresivní. Badík to tenkrát odnesl krvavě, sice bez následků, ale ten šok a strach o něj...

Pes je jako dítě - bez výchovy je to rozmazlený  nebo agresivní fracek. Je to skvělý odraz svého pána, pokud je člověk nedůsledný a nedůrazný, pak se nikdo nemůže divit, co se to prohání po ulicích. Myslím a zároveň  doufám, že většina lidí, co si pořizuje pejsky ví, do čeho jdou a co je to za zadpovědnost.

7 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 8. června 2016 v 12:51 | Reagovat

Výchova a láska jsou strašně moc. Něco jiného je porucha a co si budem povídat, jak u lidí, tak u psů...
My tu poruchu máme u synka a proto si nepořídím psa.
Můj syn má jediný psí sen. Vychovat agresora.
Jo, taky o takových lidech říkám, že jsou kreténi, takže klidně do toho :-)
Můžu se stokrát hájit, že to není výchovou, že za to ani synek nemůže, ale jsem natolik soudná, abych si uvědomila, k čemu by vedlo pořízení psa do synkova pokojíčku...
Jo, kdybych mu toho psa pořídila, pak by to byla moje vina, až někoho pokouše...
Někdy mám pocit, že někteří majitelé psů by měli procházet psychotestem.

Moc pěkný článek a naprosto se vším souhlasím.
A držím palce :-)
Tihle kříženci jsou nádherní a jako malí roztomilí, ale jako velcí trpí na klouby. Tak snad ne ten Tvůj :-)

8 Lotty Lytton Lotty Lytton | Web | 8. června 2016 v 13:24 | Reagovat

Já psům nerozumím.
Psa nemám.
Ale byla bych raději, kdyby ti velcí měli náhubky, protože se prostě bojím. Toho psa neznám a neznám ani majitele a když má takový velký pes mezi lidmi náhubek, jsem klidnější. Rasy nerozlišuji protože netuším které rasy jsou nebezpečné a které ne.

Na druhou stranu pokud tohle nařízení vydali lidi jenž nemají se psy zkušenosti, pravděpodobně uvažují jako já.
Vůbec je nenapadla situace kdy se pes potřebuje bránit jinému psovi.

Vlastně nevím, na jaké straně v situaci náhubků stojím.
Souhlasím s tebou však v jedné věci.
Říkat, že tyhle rasy jsou "hodné" a tyhle rasy jsou "krvelačné bestie" je hloupost. Záleží pes od psa.
Je to stejné, jako u koní řekla bych.

9 Eleanor Eleanor | E-mail | Web | 8. června 2016 v 13:28 | Reagovat

Ono lidová moudrost, která vymyslela přísloví: "Jaký pán, takový pes", je zkrátka stále aktuální.

Když si člověk pořídí psa, pořizuje si s ním zodpovědnost a závazek o něj pečovat a starat se. Když pak zanedbaný, týraný či hladový pes něco provede, je utracen a co se stane pánovi?

S tvými názory souhlasím, bohužel, každý pes nemá to štěstí na pána a pak na to doplatí i nevinní.

10 Marble Fox Marble Fox | Web | 8. června 2016 v 13:35 | Reagovat

Popravdě, hlavně dneska si psa koupí s prominutím každej debil, ale o výchově nemá tuchy. Nezajímají se a často se ani nedostanou k těm správným informacím.
Nejhorší jsou asi důchodci, co si budeme namlouvat. Pořídí si psa, aby nebyli sami, ale tím to hasne. Ještě navíc to jsou takový ti agresivní zakrslíci.
A takovéto, že "je rozdíl, když se do vás zakousne NO, nebo čivava" to neberu, jako důvod. Protože čím menší hrnec, tím rychleji vře, že? :) (Tím samozřejmě nechci odsuzovat malé rasy, i ty se dají vychovat, ale lidi to nějak nepokládají za důležité, jakoby výcvik malých psů bylo něco naprosto nepotřebné.)

11 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 8. června 2016 v 14:44 | Reagovat

Když bílej nebude vychovávat svoje dítě, aby kradlo, ale pracovalo, bude z něj slušný člověk bez ohledu na to, jak se narodilo- haha.

Ale k věci. Jaký pán, takový pes. Nezodpovědný lidi jsou hrůza. Občas mam chuť je kopnout. Poslední dobou mam pocit, že by na psa mělo být podobný opatření, jako zbrojní průkaz, jelikož jak se ke zvířatům lidi častokrát chovaji je fakt k zblití. A že pes dokáže být nebezpečnej víme všichni.

12 Jana Jana | E-mail | Web | 8. června 2016 v 14:57 | Reagovat

Není to o psech ale o lidech. Ted si hezky vydechni a úprav chyby a ne dokončen myšlenky v textu ;) každopádně jeden velký souhlas :)

13 monarichter monarichter | Web | 8. června 2016 v 17:18 | Reagovat

Za tyhle předsudky bych střílela. Přesně tímhle směrem se ubíral náš rozhovor s otcem, když se do toho vložila babička. "Vy chcete po Maxovi ovčáka? Vždyť jsou to magoři, ještě Monče něco udělá a bude zle. Vůbec si takového psa nekupujte." Načež jsme babičce vysvětlili, že to, že Maxe vychovávala stylem "buď budeš poslouchat nebo vytáhnu koště", nemůže očekávat, že takový bude i nový pes.

Podle toho, co píšeš bych řekla, že štěnda musí být zlatá, ve srovnání s BŠO  sestřenice, které i přestože má skoro dva roky každého vítá stylem - rozběh a zákus do ruky. Vždycky se směju a říkám si, že by byla alespoň dobrá na obrany.  

Přeju se štěndou hodně štěstí!

14 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 8. června 2016 v 17:24 | Reagovat

Já si myslím, že by si člověk měl umět své psy hlídat. A taky přemýšlet o tom, kde se se psem pohybujete.
Já, když jdu po ulici, tak mám psa na vodítku. On by sice nikdy nikomu neublížil, ale je to poděs a běhá za motorkami. Kdysi jí málem skočil pod kola. Je nebezpečný hlavně sobě. Ovšem když jdu po polní cestě, tak ho můžu nechat běhat na volno. Protože vím, že se vždy bude držet na můj dohled a vždy přiběhne, když zavolám.

15 Elizabeth Elizabeth | Web | 8. června 2016 v 17:49 | Reagovat

Môžem len súhlasíť s tvojím článkom. Ja mám doma ratlíka - o nich sa hovorí, že sú nerváci, zúriví a neviem akí. Lenže náš pes je síce občas zúrivý no to sa týka len v prípade hry, nikomu by neublížil.
Čo sa týka takých tých "nebezpečných" rás psov - mám pred nimi rešpekt, pretože mám radšej malých psov, ale pokiaľ si človek vie psa vycvičiť a pes to rešpektuje, myslím, že nemusí byť nebezpečný.

16 I am Jane I am Jane | Web | 8. června 2016 v 19:30 | Reagovat

Základ je dobrá výchova psa až pak jeho povaha!!!

17 maximin maximin | Web | 8. června 2016 v 19:37 | Reagovat

Fajn článek téměř se vším souhlasím až na tu genetiku-tam souhlasím s "Karol Dee". Ta vážně hraje dost důležitou roli ale né ve smyslu tyhle rasy jsou hodné a jiné jsou bestie-to je blbost. Spíše je to o tom že by si měl každý kdo si pořizuje psa o tom konkrétním plemeni zjistit co nejvíce informací-možností je dnes už dost a nejlepší je u zkušeného chovatele. A pak by měl zodpovědně zhodnotit zda na toho konkrétního psa bude stačit. Zrovna nedávno si chtěl pořídit kamarád Akitu inu. Ten dal na mou radu a věnoval několik dní studiu toho co obnáší chov a výcvik tohoto plemene a nakonec uznal že i přesto že jsou to fajn psi tak by v jeho případě nebyli tou nejlepší volbou. Zjistil že tito psi vyžadují a jsou nejšťastnější když jsou stále téměř celý den v přítomností lidí. A to on není schopný zajistit-práce....Pořídil si jiného psa který není tak náročný na přítomnost lidí a stačí mu že se mu věnuje půlden po práci. Přitom vím že se psy zacházet umí velice dobře a vždy byli jeho psi skvěle vycvičení a poslešní. Takhle si představuji zodpovědného majitele nového psa.

18 co-s-tim co-s-tim | E-mail | Web | 8. června 2016 v 20:10 | Reagovat

Lidi jsou tupci. Já osobně miluju rotvajlery a jednou si takovýho chci koupit. Jsou to přátelský psi co se dobře trénují a jsou to oddaní parťáci. Ovšem pro tupce kolem to vždycky budou bestie, protože jejich tupý mozky z televize a bulváru víc nepoberou...

19 Simča Simča | 8. června 2016 v 21:18 | Reagovat

Nie je to len o výchove. Síce hraje veľkú rolu. ale veľmi záleží na plemene. Hovorím to ako niekto, kto mal ako rotvajlera, tak retrívra a aj obyčajného stredného kríženca. Rotvajler podstatne prudšia nátura, nezniesol nič živé okrem seba, nech sme ho na iné zvieratá učili akokoľvek, často ignorujúca príkazy. (a to s ňou bolo dokonca chodené aj na svočisko) Retríver: miláčik, má rada zvieratá, ľudí, plne poslušná. Kríženec, síce flegmoš, nič ho nezaujíma a je troch svojhlaví a zvykol hnať mačky, tiež viac menej miláčik. A keď už sme pri tom, bratrancov staford: tiež zle ovládateľný. Medzi tými plemenami, je rozdiel. Preto ja trvám na tom, že tieto typy psov by mali chovať len určité typy ľudí, lebo potrebuju pevnejšiu ruku.

Inak vonku: pes náhubok a vodidlo (som príčkar, ale plne podporujem) Ja nemôžem vedieť, čo cudzí pes urobí, rovnako ako druhý nevie, čo urobí môj pes preto mám povinnosť ho držať pri sebe, pod kontrolov.

20 ejnyt-world ejnyt-world | Web | 8. června 2016 v 21:20 | Reagovat

Věci, které opravdu nesnáším, jsou názory lidí, kteří většinou psa nikdy neměli, že existují bojová plemena. Nemám to označení ráda, jelikož nikdy nešlo o povahu psa, ale o povahu člověka. Líbí se mi tvá myšlenka s rasismem, je to děsně přesné ! Bohužel, hloupým lidem do hlavy nenatlučeme, že je chyba jinde..

21 Victoria Victoria | Web | 9. června 2016 v 6:55 | Reagovat

Já s tebou souhlasím. Všechno záleží na výchově. Nicméně určitá obezřetnost u takového křížení je nutná. Stačí se pak podívat na nabídku psů třeba na Ifauně. Každou chvíli se tam objevuje, že darují velice mazlivého křížence pitbula s kdo ví čím. A kolikrát tam ani nezadají důvod, proč se ho chtějí zbavit. Tím nechci říct, že pitbul nemůže být mazlivý, ale taková plemena (a křížence) by si měl pořídit jen někdo, kdo má pevnou ruku a něco o psech ví. Pak v tom nevidím problém.

22 trideci trideci | 9. června 2016 v 9:35 | Reagovat

Taky mam doma krizence z utulku,stenata zachranena z odporne mnoziny..netusili jsme,co z ni vyroste, ted vypada,jako maly usaty "vlcak"..ale ma v sobe porad zakoreneny strach a protoze jsou lide hloupi,jen odsuzuji,nechapou,ze i pejsci si nesou svou minulost a vychova nemuze napravit vse...
A ty modriny,to znam,od malych zoubku a drapku,vypadala jsem jak kdyz me nekdo doma tluce ;)

23 Loraine Loraine | Web | 9. června 2016 v 9:35 | Reagovat

Ano, výchova dělá divy. Nejvíc mě iritují "lidé", kteří si myslí, že psa zvládnou zlobou, křikem a agresí. Viděla jsem nedávno u nás v Praze debilku, měla "bojové" plemeno a řvala na něj, úplně z jejího hlasu byla slyšet nenávist, asi jí to mladej blbě udělal, tak si to vylejvala na nebožákovi psovi. Pes byl úplně schlíplej, chudák, přitom na něm bylo vidět, že je hodnej. Neudržela jsem se a přes sluchátka jsem vyjela, jakej je ten pes chudák, že se úplně bojí.

Zlobou vychovávala psíčka (úplně zlatá frůňa, jen má nešťastný zvyk vatahovat smetí z koše) i má bývalá kamarádka, bydlela jsem u nich a to byl děs. Čubě cpala bílý rohlíky (ona je má přece ráda!) a nepomohlo ani moje vysvětlení, že jí tím ničí slinivku a střeva. Když jsem se o ní starala já, poslouchala mě na slovo, vzala si jí Kristina, začlo fence zase úplně hrabat.
Samozřejmě, slečna si radši koupila kartón cigaret, než aby pro psa zaplatila cvičák, že ano!

Tohle fakt nechápu, pořizovat si psa, který potřebuje výcvik a myslet si, že ho zvládnu sama tím, že na něj budu ječet a vyvolávat v něm strach. Je mi z toho úplně na blití.

24 SasuKe SasuKe | Web | 11. června 2016 v 2:03 | Reagovat

Wow, dost mě překvapilo tolik pozitivních ohlasů. Asi nemám co dodat, u nás se zatím vyvíjí výchova pozitivně, fenečka rozhodně nevypadá, že z ní bude nějaký agresor, takže lidi soudící podle ras asi nikdy nepochopím. Je to zkrátka o tom, že některý pes potřebuje více času a tvrdší přístup, s jiným to jde samo, ale žádný pes - jak jsem napsal v nadpisu - se rozhodně nenarodí zlý a nebezpečný.

25 Ремонт холодильников lFow Ремонт холодильников lFow | E-mail | Web | 28. dubna 2017 v 14:50 | Reagovat

Hurry up, it’s time to go.

The speeding car almost hit the man. That was really a close call.

26 Mossi N lFow Mossi N lFow | E-mail | Web | 18. června 2017 v 18:41 | Reagovat

She has her heart set on going to New York. He has his heart set on Betty.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama