Maturovat z matematiky?

9. dubna 2016 v 13:48 | SasuKe |  Myšlenky

Rozhodl jsem se napsat tenhle kratší článek, protože jsem to nikde neviděl moc řešit, přitom u nás ve škole je to běžně diskutované téma, jak je náš ročník rád, že tu maturovat z toho nemusíme, protože už tak máme pocit, že js´me si v matice zažili dost. Tak abych šel rovnou k věci a neokecával to tu...

První věcí, která mě zásadně zaráží je, že by měla být matematika brzo povinný maturitní předmět a vlastně i celá ta situace, že je povinná po celé čtyři roky na všech středních školách, co jsem slyšel dokonce i na učňovských oborech mají tenhle prokletý předmět. Popravdě podívejte se na to z praktického hlediska - co to je vlastně středoškolská matika? Hromada výpočtů pomocí písmenek, vzorců, které musíte správně dosadit, geometrických výpočtů a tak dále. Co z toho je pro nás v praxi později využetelné? Nic, pokud nechcete být jaderný technik, jak nám řekli i sami vyučující. Nejen, že je to těžká látka, proto, kd na to nemá buňky, se kterou má spousta lidí problémy, i když rozhodně hloupí nejsou. Jde tu především o to, že už věci, které se učí v prváku nám nikdy k ničemu nebudou. Čeština, nebo angličtina jsou důležité předměty, které budeme využívat po zbytek života, takže rozumím naprosto přesně, proč se vyučují stejným způsobem. Účel výkuky matematiky jde však nejspíš mimo mě. Nemám pocit, že budu někdy používat něco víc, než jednoduchou násobilku.
Mluvme o konkrétních případech, mám známé třeba učňácích na kadeřníky, nebo řezníky, všichni se učíme počítat rovnice a popravdě nikdo z nás to prostě v budoucnu nevyužije. Co víc, 95% lidí co znám má s tímhle předmětem opravdu velké potíže, abych byl upřímný, asi není nic, co bych se nenaučil na jedničku až na lineární rovnice a jim podobné pitomosti, díky kterým jsem prostě na konci prváku málem propadl. Já nemohl věřit, kamarádi nemohli, protě nikdo protože v takové situaci jsem vživotě nebyl, nejsem typ člověka, co by měl problémy ve škole, učím se často jen doma a jednoduše chodím do školy dávat test levou zadní. Chodil jsem pravidelně na doučování a pořád jen poslouchal: "To v tom přece musíš vidět ten vzoreček, ne?" Evidentně ho tam vidí moje učitelka, můj učitel na doučování, ředitel... Jsem jedinej, komu ty rovnice žádnej vzoreček fakt ani vzdáleně nepřpomínaj? Zjevně ne, protože většina mojí třídy byla ráda za trojky a čtyřky na vysvědčení.
Můj názor je, ať si nechají matematiku pro gymnázia a některé školy, aby si každý mohl vybrat, jestli se to chce učit. Určitě ať jí necpou do maturity. Mě se tahle věc už netýká, ale vím, že plno lidí s tím bude mít velký problém, neznám nikoho, kdo by měl radost, že se má meturovat z rovnic a grafů. Co vy, jak jste na tom s počty? Baví a zajímá vás tenhle předmět, nebo byste byli raději za jeho odbourání? Podle mého by měla matematika zůstat na základích školách v rámci všeobecného vzdělání a dál ať už si každý rozšiřuje obzory, jak uzná za vhodné. Jaký je váš názor?

Trochu k tématu...

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Broken girl Broken girl | Web | 9. dubna 2016 v 14:06 | Reagovat

Matika není povinná na celé střední škole - nebo aspoň na zdravkách moc není... Jinak mě by třeba ani nevadilo maturovat z matematiky ;)

2 Kira Curatio Kira Curatio | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 14:11 | Reagovat

Teoreticky bych se mohla maturitě z matematiky taktéž vyhnout, bohužel jsem ale ve třídě s německým zaměřením, kde se dělá speciální německá maturita - německý jazyk, německý dějepis či zeměpis, čeština, a samozřejmě německá matematika. Pokud si člověk představí peklo, když se řekne maturita z matematiky, přičtěte si k tomu ještě v němčině. Vůbec netuším, co budu dělat. Matika byla vždy můj problém a velmi se obávám, abych dokončila střední. Matematika zkrátka není pro každého a myslím si, že jsou mnohem podstatnější věci, které by se měly učit. Nám řekli, že je to proto, abychom se naučili přemýšlet. Je to dobrá myšlenka, přesto si ale myslím, že kvůli matematice má mnoho lidí problémy, přičemž z jiných předmětů procházejí obstojně.

3 SasuKe SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 14:25 | Reagovat

[1]: U nás teda bohužel je celé čtyři roky, na všech školách kde jsem se porozhlížel je povinná, slyšel jsem od pár lidí, že na jejich škole není, to bych asi musel hledat hodně daleko no. :D

[2]: Moje přítelkyně má totéž se španělštinou, je na jazykovém gymnáziu a bude se učit matematiku i jiné předměty ve španělštině, často o tom mluví, takže tě plně chápu. No jak píšeš, to je přesně případ můj a spousty dalších lidí, z jiných předmětu mi nedělá problém mít na vysvědčení dvojky, ale matematika je pro mě peklo už od deváté třídy základní školy. Popravdě ti řeknu, že celou základku jsem měl povinnou němčinu a teď se učím anglicky s tím, že za ty 4 roky se to hodlám naučit, abych odmaturoval, přes to, že v té angličtině mám oproti jiným nulovou přípravu ze základní školy, ale i tak věřím, že spíš zvládnu odmaturovat z angličtiny, než z té matematiky. Říkají naučit se přemýšlet, mě třeba slovní úlohy nedělají problém oproti zbytku třídy, tam jetoo chladné logice většinou, co mě odrovnává jsou nějaké rovnice a vzorce. ://

4 Marshmallow Marshmallow | 9. dubna 2016 v 14:25 | Reagovat

Já s tebou plně souhlasím, prostě opravdu mi nedochází, co mi dává matematika od 7. třídy nahoru krom nepřetržitého stresu a zkažených víkendů. Já bych dala tak dvě tři hodiny týdně max., na vyšším gymplu určitě a zvýšila bych hodiny češtiny, angličtiny a ještě něco ve stylu zsv nebo občanské výchovy, protože vědět o tom jak funguje náš stát a co musíme udělat pro to, abychom mohli adoptovat dítě, mi dá teda do života mnohem víc než to, že znám postupy kvadratických rovnic a grafy pro konstantní funkci :)

5 Jíťa Jíťa | Web | 9. dubna 2016 v 14:29 | Reagovat

Když jsem byla menší - vlastně po celou základku - přišla mi matika taková, jakou  ji popisuješ, moc složitá, zbytečná, k čemu mi to sakra jako je?

Jenže poté, na vyšším stupni gymplu, mi došlo, že celý problém je jen a jen ve mně. Nechtělo se mi nad úkoly přemýšlet, bolelo to, byla to nuda, kde mám ty vzorečky vzít, a proč si mám tohle pamatovat a vždyť jsou to blbosti. A tak jsem se do matiky opřela, oblíbila si ji, a nakonec z ní maturovala dvakrát, jednou povinně školně a podruhé nepovinně "těžší" státní verzi (slavný maturitní ročník 2011, kdy státní maturity začaly).

Ano, sice studuju technický obor, kde se to matikou jen hemží, ale řekla bych k tomu toto: matika není jen o nějakém blbém dosazování do nepochopitelných vzorečků, nýbrž o bystření mysli, rozvíjení abstraktního myšlení a hlavně o tvůrčí činnosti. Ono totiž naprostou většinu nejen těch "základkářských", ale i "středoškolských" vzorečků lze velice snadno odvodit, jen to chce trošku přemýšlet. ;)
A také je matika o pokoře, soustředění, naučení se pořádku, a také o logickém myšlení - a to člověk využije v tisíci jiných oblastech, než jen těch čistě matematických.
Matematika, ve svých nejrůznějších podobách, se uplatňuje ve fyzice, chemii, hudbě, výtvarném umění, fotografii, informatice, při výrobě léčiv, ale dokonce i v básních.

Doučovala jsem pár lidí, kteří u maturity rupli. Začínali s tím, že neuměli ani vyjádřit proměnnou ze vzorečku, u všeho se vztekali, při pitomém sčítání šahali po kalkulačce. Končili tak, že kalkulačku už ani nevytahovali, dokázali si poradit i s těmi úlohami, které já běžně počítám v šeminářích na VŠ a matika už nebyla strašákem, ale docela veselou detektivkou a honbou za výsledkem. :)

Apropo: nebylo by to smutné, kdyby si taková kuchařka nedovedla přepočítat gramáž surovin při vaření větší/menší porce? Nebo kdyby prodavačky někde na tržnici nevěděly, kolik mají vrátit, či nedovedly spočítat, kolik za měsíc vydělají/prodělají? Nebo kdybys nevěděl, jak vypočítat, o kolik vlastně u splácení půjčky zaplatíš víc, nebo kolik musíš vložit na stavební spoření, aby ti byla připsána státní podpora ve výši X procent?
A nakonec z mého oboru: "Já matiku něpotřebuju, já budu programátorem her." Proplesknout. Dvakrát. Židlí.

6 Tevuori Tevuori | Web | 9. dubna 2016 v 14:37 | Reagovat

Matematika má své opodstatnění i na středních školách bez technického zaměření. Správně vedená výuka matematiky by studenty měla vést k rozvíjení schopnosti logicky uvažovat, spojovat, rozlišovat a argumentovat. Proto by si měli matematiku v určité míře učit i kadeřníci a kuchaři. Nehledě na to, že spousta z těchto vyučených bude podnikat a tam se pak nějaká orientace v číslech vskutku hodí. Využitelné jsou i další matematické poznatky, konkrétně třeba metody pravděpodobnosti a statistiky hojně využívají i humanitní vědy.
To, že na spoustě škol funguje matematika spíše jako teror, který se dá překonat jen nabiflováním tuny vzorců a postupů, to už je trochu jiný problém. Matematika se totiž musí pochopit, ne našrotit. Někomu to trvá déle než jiným, ale ve své podstatě to dokáže každý, je-li k tomu příkladně veden.

Povinná maturita z matematiky je sice krásná myšlenka, ovšem v aktuální situaci zcela neproveditelná.  Pokud tento návrh zákonodárci schválí, bude to průser. Místo aby došlo k zvýšení numerické gramotnosti, nastane naopak degradace výuky na školách i pokles náročnosti samotných testů. Protože se primárním cílem nestane studenty naučit, ale nějak je protáhnout přes maturitu. A matematika bude nenáviděna ještě víc a nikdo ji nebude chtít učit. Bludný kruh. Takže místo, aby každý uměl alespoň něco, nebude umět nikdo nic. Takže za mě ne. Alespoň prozatím.

Já měla na kantory matematiky vždycky štěstí, do vínku mi bylo dáno i nějaké technické myšlení, takže pro mě byla maturita z matematiky jasná volba. :D Nehledě na to, že samotná zkouška zabere asi třetinu času oproti státní zkoušce z jazyka, takže minimalizace stresu je zde značná.

Držím pěsti, abys s matematikou na střední dobojoval úspěšně. Jde to a určitě to zvládneš.

7 SasuKe SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 14:41 | Reagovat

[4]: Ono je možná dobře, že jí máte víc hodiny, my máme týdně 2 a musíme probrat to co vy třeba ze 4-5 hodin, je to celkem záhul. Co mi na tom vadí nejvíc je, že se učím něco co nikdy ani minimálně nevyužiju no...

[5]: Nechtěl bych působit jako ty děti, co si stěžují, že matika za nic nestojí a je nudná, to rozhodně ne. Jenže mám od loňska pocit, že je se mnou asi něco špatně, jestli to nejsem schopný pochopit, protože jsem nad tím strávil X hodin, chodil na doučování, počítal, pořád dokola si nechával vysvětlovat, jak že to mám vlastně udělat, poctivě se učil všechny vzorečky a ve finále jsem poprvé za život byl vážně rád, že je to čtyřka. Prostě mi do teď asi nejde do hlavy, jak je možné, že když na jiné předměty se technicky nemusím vůbec učit, stačí mi trochu dávat pozor v hodině, u matiky můžu strávit x hodin, ze všech sil se snažit a stejně mám pocit, že jsem úplně mimo, každý nový příklad se mi zdá úplně spočitatelný.

Co se týče uplatnění v praxi, nemám pocit, že by mi dělalo problém si spočítat mzdu, nebo gramáž ingrediencí do jídla, jenže k tomu opravdu nepotřebuju hromadu závorek a proměnných. To jsou všechno věci, které se člověk naučí už na základce, no jednoduše - v životě jsme se nesetkal s tím, abych měl v praxi problém, spočítat si něco co potřebuji, za to ve škole dostanu hromadu rovnic a "Který vzoreček ti to připomíná? Umíš ty vzorečky?" Umím, pochopitelně, o to smutnější je, že mi to obvykle nepřipomíná žádný a když u toho člověk stráví hodiny a hodiny a k ničemu nedochází, pak už se cítí jako absolutní zoufalec. :D

8 Tevuori Tevuori | Web | 9. dubna 2016 v 14:44 | Reagovat

[4]: Nesouhlasím. Gymnázium je ve své podstatě všeobecně vzdělávacím institutem. Pokud by se snížila dávka matematiky a zvýšila dávka humanitních věd, jak by k tomu potom přišli budoucí technici, lékaři a přírodovědci? Pokud deváťáka zajímá psychologie, sociologie a právo, nikdo ho přece nenutí jít na gymnázium, kde bude i matematika. Existují sociálně právní akademie apod.

9 SasuKe SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 14:46 | Reagovat

[6]: Musím souhlasit v tom, že tu maturu vidím taky převážně jako průšvih, protože když si vezmu, jak se všichni zoufale snažíme pochopit, co nám to každé pondělní ráno na tu tabuli píše a nakonec jsme rádi, že prolézáme, bojím se, jak bude pro budoucí ročníky taková maturita vypadat. Holky co jsou v devítce mi nedavno říkaly, že už to snad dokonce schválili, což mi zní přesně jak říkáš, procento lidí, kterým to půjde se nezvedne, jen poklesne procento lidí s maturitou, což mi nezní moc jako rozvoj státu k lepšímu. Já s matematikou bojuju, přesto že v jiných předmětech příliš problém nemám a poctivě můžu říct, že to nijak neflákám, takže lituju lidi, kteří z toho budou muset maturovat povinně.

10 Lucka Lucka | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 14:47 | Reagovat

Já jsem maturovala z angličtiny, protože na matiku a podobné předměty opravdu buňky nemám, nicméně bych ji nevyhazovala ze středních škol... Upřímně, existuje daleko víc předmětů, jejichž využití je pro náš budoucí život či pro praxi naprosto k ničemu a stejně se je učíme. :-D Stejně by mohl kdokoli říct, že se nemusí učit literaturu, protože o básnících či spisovatelích se v životě s nikým bavit nebude... U maturity by měl mít každý možnost volby, zda matematiku ano či ne, ale v osnovách bych ji normálně nechala. :-)

11 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 9. dubna 2016 v 14:51 | Reagovat

Já jsem taky musela maturovat z matematiky (před 40 lety)a měla jsem ji "ráda" až tak, že jsem místo ní chodila celý třeťák gymplu k zubaři...
Přesto jsem se na maturu dokázala naučit...
A inu ano - logaritmy nejen neumím, ani nevím, k čemu byly... :-)
Ale úplná pohroma ta matika není.

12 Jíťa Jíťa | Web | 9. dubna 2016 v 14:53 | Reagovat

[7]: Pokud máte jen dvě hodiny za týden, tak se nedivím, že na tom jste tak, jak jste. Osobně jsem vděčná za těch 7 hodin, co jsme na gymplu (i se seminářem) měli. :D
Ono je to taky o přístupu vyučujícího. Pokud to jeho samotného neba, nebo mu jde jen o to, abyste maturu nějak udělali, tak to bude celé vypadat jinak, než když přijde učitel, který všecko rád vysvětlí a pomůže (kromě dvou jsem takové zažila všechny, ovšem i zde se našli lidi, co odmítali zapnout mozky - a byli to povětšinou ti, kteří na VŠ zjistili, že se na ně valí například statistika, výměry, matika v geografii a podobně).
Je fajn, že máš snahu s tím něco dělat, spousta lidí na to prostě kašle :) Hlavní je se nevzdat, bojovat, a jak říkala moje drahá matikářka: "nevzpouzet se, vždyť ono je to hodný :)"

13 veri-art veri-art | Web | 9. dubna 2016 v 14:57 | Reagovat

Rozhodně s tebou souhlasím! Já tedy maturovala už před 2 lety a vybrala jsem si angličtinu. Hlavně taky proto, že matiku jsme měli jen do druháku.
Ono jde hlavně o to, že moje kamarádka po maturitě z matiky prohlásila, že to bylo lehký. Ještě aby ne, matiku měli každý den, dokonce i semináře. A my? Když jsme tu matiku ještě měli, byla tak 3x do týdne a s úrovní gymplu se nedala srovnávat. Prostě mi přijde na hlavu, že chtějí všeobecně stejnou maturitu po lidech, co jsou na gymplech, na nástavbě nebo na 4-letém studiu s nějakým oborem. Děcka na gymplu se nemusejí věnovat odborným předmětů, praxi a podobně. Chápu, že mají předměty jako fyziku, chemii, biologii apod., ale proto si snad gympl vybrali nebo ne?

14 SasuKe SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 15:01 | Reagovat

[12]:
No snahu... ono každý roumný člověk by s tím asi měl něco dělat, já matiku nikdy nějak nemiloval, ale ani mi nevadila, než jsem se dostal k hloupým rovnicím, grafům, logaritmům a všemožným výše zmíněným věcem, které ani při vší snaze pořád nechápu. Říkají, že je to o procvičování, tak se snažím procvičovat no, ale pochopitelně, když v tom ten vzorec nevidím ani při vší dobré vůli, tak mě to pak taky začne rozčilovat a drásat nervy. :D Budu myslet na slova tvojí matikářky a doufat, že letos už se do podobné situace, abych bojoval o čtyřku na konci roku nedostanu. :D

15 Kyuu Kyuu | 9. dubna 2016 v 15:16 | Reagovat

Vidím, že jsou tu dva tábory lidí. Za sebe můžu říct, že jsem na jazykovém gymnáziu s oborem španělština, bilingvní studium. Od příštího roku mě čeká pět předmětů ve španělštině - včetně zmiňované matematiky. Je pravda, že v praktickém životě využiji minimum toho, co se naučím ve škole, vystačila bych si s učivem prvního stupně základní školy, protože se matematikou nehodlám zabývat do budoucna. Schválně jsem, vzhledem ke svému antitalentu na matematiku, volila jazykový gympl a proto mě občas rozčiluje přístup naší matikářky, která na jakékoliv nejasnosti reaguje stylem "Musíte se to naučit sami, já nemám čas vám to vysvětlovat", popřípadě "Jste na gymnáziu, tohle musíte pochopit". Matematika pro mě - jako pro potenciální budoucí patoložku - není stěžejní předmět a vím, že povinná maturita z matematiky by mi víc vzala, než dala. Moje babička argumentovala tím, že by každý měl mít alespoň základní znalosti, ale mně se představa maturity z matematiky zvedá žaludek, protože to opravdu není můj šálek kávy. Takže za mě NE, vím, jaké to je, když se člověk tu matiku snaží nadrtit a nakonec je rád, když z testu dostane za tři.

16 Tori Tori | Web | 9. dubna 2016 v 15:20 | Reagovat

Mě je naprosto jedno, že jsem poslední ročník, co z ní maturovat nebude, protože bych si ji stejně vzala. Myslím, že není špatné učit se "od 7. třídy nahoru" matiku, protože právě tam začíná ta zábava. Já okolo sebe vidím akorát to, jak k tomu všichni mají averzi, ale podle mě je to způsobeno tím, že nenávist k matematice je zakořeněná ve společnosti.
Když někam přijdu a řeknu, že mě baví fyzika, tak na mě všichni civí jak na mimozemšťana. Fyzika je vlastně ten samý  příklad, také jsem se děsila, až ji v šesté dostanu, ale nakonec ji mám ze všeho nejraději.  
Zásadní problém je, jak se na matiku každý dívá a že nepřemýšlí nad vzorečky, ale nad tím, že mu to v životě bude k ničemu.

17 Connor Heath Connor Heath | Web | 9. dubna 2016 v 16:50 | Reagovat

Jsem na gymplu a přestože mám už jedenáct let z matiky jedničky, maturovat z ní určitě nehodlám. To, že je matika povinná i na učňácích nechápu, upřímně řečeno, většina těch lidí je naprosto dutá (bez urážky). Na gymplu její povinnost naopak celkem vítám. Jako studenti "prestižní" školy bychom měli mít přehled o všem, ať je nám to milé nebo ne. Neříkám, že se to, co děláme dá později nějak využít, ovšem tak nějak je naší povinností středoškolskou matiku ovládnout, i kdyby to mělo být jenom kvůli procvičení logického myšlení.
S lidmi, co si i u nás stěžují na povinnou matiku, mám bohužel většinou tu zkušenost, že nad tím učivem doma stráví hodinu a potom chodí fňukat, jak tomu nerozumí. Tohle mě na tom vytáčí asi nejvíc, protože já, který matice relativně rozumím, musím trávit před písemkou minimálně tři hodiny procvičováním a nekonečným počítáním. Vědomosti nepřijdou sami, to by si měli všichni uvědomit.

18 Fredy Fredy | Web | 9. dubna 2016 v 17:22 | Reagovat

matematiku nesnáším, je to pro mě španělská vesnice... :-)

19 Heaven Heaven | Web | 9. dubna 2016 v 17:39 | Reagovat

Matematika není tak nepochopitelná... Jen učitelé jsou pošahaní a neschopní ji vysvětlit. Už od primy mám skvělou učitelku, která vždycky všechno vysvětlí. To, že se vykašlu na přípravu, to je moje blbost... Pokud se logické myšlení rozvíjí už od základy, můžeš mít z matiky dobré vysledky, ale když někomu chybí základy, těžko se pak bude učit dál. Ale zavádět teď maturitu z matiky je podle mně nesmysl. To by museli být kvalitnějši učitelé (a mnohdy i kvalitnější žáci) a na učnácích je to už vůbec blbost...

20 SasuKe SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 17:43 | Reagovat

[19]:
No možná na tom něco pravdy je, že to bude i v učitelích, na základce jsme měli fakt na nic učitele, teď máme učitelku celkem fajn, ale i tak je pro mě občas problém pochopit o čem vůbec mluví. Možná je to prostě i o tom, že jedna věc je rozumět tomu a mí vejšku, druhá umět to vysvětlit žákům...

Jinak pochopitelně lidi co se týče vašich reakcí na takové ty flákače, ty tu ani rozebírat nebudu. Když se to někdo ani nesnaží naučit, pak si pochopitelně nemá na co stěžovat. Bohužel znám lidi, co se s tím moří jako já a i tak to jde horko těžko. :/

21 Anita Barrasa Anita Barrasa | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 18:25 | Reagovat

Matematiku mám dvakrát týdně, možná tím, jak jí je méně, mám s jejím chápáním ještě větší problém... Občas se zamýšlím, k čemu mi to všechno vůbec je, využiju to vůbec v dospělém životě? Chápu, kdybych studovala obor, kde je matematika stěžejní a byla hlavní součástí mé práce, tak by z toho měla být i maturita, na gymplech taktéž. Ale jinde to nechápu. Bohužel o tom rozhodují lidé, kteří o názorech těch, kterých se to týká nejvíce, nemají ani ponětí a nejspíš je jim to naprosto jedno...

22 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 9. dubna 2016 v 19:14 | Reagovat

K čemu nám budou složitý chemický vzorce, nekonečný matematický rovnice, když nebudeme vědět, co to jsou daně?...

Dnešní školství je celkově postavený na hlavu, 90% učiva člověk v běžným světě nevyužije. Ani se nedivím těm, kteří se to odmítají učit - třeba jen z toho prostého důvodu, že se jim prostě nechce.

23 Whirpy Whirpy | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 19:23 | Reagovat

[1]: :D že na zdravkách není? To teda sakra je. :/

Pro mě jsou matika spolu s fyzikou největšími strašáky. Jenomže u mě to začalo u špatnou základkou, chytla jsem takovou zajímavou paní učitelku (byla moje třídní matika/fyzika). Takže zatímco jsme češtinu už na základce brali, co se třeba literatury týče dost podrobně a na střední se díky tomu teď téměř nemusím do češtiny učit, tak v matice nám to nedovedla skoro normálně vysvětlit a dělali jsme ty nejlehčí příklady, do žádných složitějších se nepouštěli a i když nestíhala, tak průběžně byla v matematice nebo fyzice třídnická hodina.
Takže místo aby nám paní učitelka ukázala nějaký systém a nehrotila to stylem, že to stejně nepochopíme, tak nám tam chaoticky něco psala. A táhne se to se mnou do teď, mám v matice i fyzice mezery, na střední v tom dost plavu a popravdě nemám na tyhle předměty o nic lepší učitele než ZŠ, akorát tihle jsou už náročnější a pro změnu si myslí, že to umíme vše ze ŽŠ -.-
Taky na mě maturita z matiky nevyjde a z fyziky taky maturovat nemám v plánu...ale myslím, že tady někdy nemusí jít ani o to jestli na to máme buňky nebo ne, ale jde i o to, jak to umí ten učitel podat a jak k tomu přistoupí, to myslím hodně ovlivní i pohled nás žáků na daný předmět a téma. Třeba na ZŠ jsem měla úplně divokou chemikářku, která učivo moc vysvětlit nedovedla, zatímco ta co ji mám teď na středí je sice celkem náročná (což je dobře), ale umí učivo skvěle podat, vysvětlit a ve výpočtech se nám snaží ukázat systém, abychom to dokázali pochopit a k něčemu nám to bylo. Samozřejmě ani to bez učení nejde, ale alespoň se v nás snaží podnítit nějakou tu motivaci a úplně nám to neznechutit.
Každopádně s maturitou z matiky taky nesouhlasím, protože stejně tak jako ty tak téměř všichni, co znám mají s tímto předmětem problém a to i bohužel na technických oborech.

24 SasuKe SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 19:50 | Reagovat

[23]: Souhlasím, že na základkách je to problém největší, byl jsem na třech a nemůžu říct, že na některé bych měl dobrého matikáře... Je smutné, že s matikou má dneska problém tolik lidí, ale vážně si nemyslím, že by to bylo v těch lidech, chyba bude jinde, protože s tím má opravdu potíže většina...

25 Jana Jana | E-mail | Web | 14. dubna 2016 v 7:08 | Reagovat

Dst nevyzrálých názorů lze zde najít :) Je pravda, že někteří učitelé jsou namyšlení smetáci a předmět komplikují. Matika ovšem jako taková lidem dává možnost naučit se postupy, naučit se plínovat, řešit problémy logicky. Ano, vypadá to jako hromada písmenek, ale jen blbec si sedne, vzdychne a počítá. Chytrý člověk se zamyslí a ujednoduší si práci. To, že jsou učitelé hloupí a neumí to naučit - to je to, proč lidé nemají rádi matiku a nic jim neříká.

Maturita z matematiky jako taková je pohopouhá fraška a odmaturovat na zákládní úrovni by dle osnov ZŠ mě umět i žák 8. třídy (na trojku).

26 SasuKe SasuKe | Web | 23. dubna 2016 v 15:02 | Reagovat

[25]: No ono je problém, že ta výuka matematiky pokulhává už na základních školách. Náš učitel, když jsme se zeptali že nerozumíme řekl "No dyť vám to vysvětluju, tady máte tohle děleno tímhle a převedete to sem." A PROČ to dělíme nebo převádíme, to jsme z něj páčili hodinu a u dalšího příkladu jsme opět byli mimo... Navíc byl takový nepříjemný, moc to vysvětlovat nechtěl. Já osobně se většinou učil sám doma a nebyl v tom žádný rozdíl od dětí, co se to učili ve škole, nikdo z nás moc nerozuměl. Učivo osmé a deváté třídy jsem z většiny pochopil až v prváku, kde jsme měli celkem ochotnou učitelku.

27 Ремонт холодильников lFow Ремонт холодильников lFow | E-mail | Web | 9. května 2017 v 20:02 | Reagovat

I didn’t really like the concert. In plain English, the concert was terrible.
That's too bad.

28 Mossi N lFow Mossi N lFow | E-mail | Web | 18. června 2017 v 19:44 | Reagovat

I’d like to have a dog. On the other hand, my wife likes cats better.

29 Took F lFow Took F lFow | E-mail | Web | Neděle v 8:55 | Reagovat

She washes her hair every other day.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama