Bokura ga Ita recenze

2. července 2014 v 19:14 | SasuKe |  Recenze
Okay, jsem rád, že se zase trochu zvedla návštěvnost, povídky píšu nebojte, přes prázdniny budu hodně pryč, takže je načasuju. ˇ^ˇ
Prozatím nová racenze na anime co sem nedávno zkoukl.

Bokura ga Ita

Obsah: O čem to vlastně je... Není to takový to klasický moderní čkolní anime, je to spíš příběh ze života řekl bych. Hlavní hrdinka přijde do školy, kde se jí zalíbí celkem populární kluk, Yano. No on je takový, že z ní má spíš legraci, první polovinu anime je to docela hajzlík... (měl sem ho rád xD) V podstatě pojednává to celé o milostném mnohoúhelníku, taky o téhle dvojici a jejich řešení běžných problémů, jaké mohou v životě nastat.

Díly: 26

Zápletka, příběh, postavy:
Bylo mi to podané před dvěma roky jako hodně dobré romantické anime, tak jsem si říkal, že na to jednou kouknu, až mě chytne nálada na tyhle věci. No koukl jsem a můžu říct, že jsem od toho asi ččekal zbytečně moc. Není to špatné, dokonce chvílemi je to i trochu dojemné, hlavně na konci. Příběh je fajn, takový realistický, charakrery jsou taky jako živé, takové neohrané, ale co mi opravdu strašně chybělo byla nějaká plynulost děje. Jsou tam části, kde máte fakt pocit, že se nic neděje, protože ten děj vás vůbec nezajímá. Někdy to opravdu vzbuzuje dojem, že koukáte na barevnou mangu, jelikož tam máte záběr, kde půl minuty zírá jedna postava, pak půl minuty zírá ta druhá a pak znovu zírá půl minuty ta první. Tim jsme zabyli čas pro opening. Ne, tohle mě fakt štvalo.
Po stránce příběhu to bylo zajímavé, chvílemi jste nevěděli o co jde, pak se to vyjasnilo, ukázalo se jak velký je kdo idiot, hlavně o Yana má zájem sestra jeho bývalé holky a zase jeho kamarád mu rád balí holku současnou, takže se nenudíte, je na co koukat, někdy jsem se i zasmál, treva když měl Takeuchi (zmiňovaný nejlepší kamarád Yana) narozeniny a Nanami mu dala dárek, Yanův výraz je opravdu k nezaplacení. Chvíle kdy se o ní doslova rvou, zamykají se ve školní budově a podobně se mi neuvěřitelně líbily.
Pak ke konci mě o trochu nudilo, hlavně mi Nanami začala lést mírně na nervy. Nemám rád holky, co nejsou schopný jednat a ona kdykoli vidí, že je nejvyšší čas něco udělat... ..uteče! Prostě neví jak dál, nechce se jí vybírat si mezi těmi kluky tak radši utíká, aby jim nemusela odpovědět. Taky se mě nedávno někdo na něco zetal a já mám teĎ ultimátum, do kdy si to rozmyslet a taky je to hodně důležité, ale nedokážu se vžít do uvažování hrdinky, která si myslí, že to vyřeší, když se někam schová, aby s nimi nemusela mluvit, ano, taky nesnáším rozhodování, zvlášť takové důležié, ale na jak dlouho to vyřeší útěk? Na den? Vyřeší se to vůbec, nebo jen zkomplikuje? V tomhle jí vážně nemůžu porozumět, na nějakoušestnáctiletou holku se mi to zdá dětinské a hloupé... a především sobecké.
Nebo se stává, že Nanami někde sedí a přemýšlí, snad tam bylo víc myšlenek, než toho co opravdu řekla, přesto se s těma myšlenkama nikam nehnula obvykle. Přišla mi prostě na konci úplně blbá z odpuštěním a to jsem jí měl na začátku dost rád, až mi někdy bylo líto, jak je na ní Yano zlý. Na konci mi přišlo, že si ho ani nezasloužila... On se jí na něco zeptá a ona se otočí ani neodpoví a soustavně se lituje. Nesnáším holky co se litují...
Yano pro změnu se chová později podle mě trochu jako blb, tolik jim to spolu slušelo, on jí hrozně chce za holku, ale pak řekne něco po čem se ona urazí, budiž, tak teda jí několik týdnů/měsíců získává zpátky, získá jí a udělá nějakou naprosto totální blbost, aby jí hned zase naštval. Plz staph. Takže no pokud vám nepůjdou nanervy zdlouhavé scény a některé uvažování postav včetně Takechiho, který je asi nejnormálnější, ale prřitom sám neví co chce, asi se to dá považovat za celkem pěkné anime, rozhodně s dobrým koncem, který to ale vytáhl, jen pokud si přečtete mangu. Na druhou stranu, možná bych si na konci radši řekl "a o je celé?" než četl mangu, protože pokud to co jsem dohledal je opravdu konec, tak teda moc nadšený nejsem, je to hloupý a pak teda celkem chápu, proč u toho ty lidi na konci anime brečí, pokud četli mangu. Napíšu sem krutej spoiler a určitě nedoporučuju obsah té závorky číst, pokud chcete vidět to anime, protože obsahuje spoiler z pokračování mangy, nebo aspoň té části co se mi povedlo dohledat: (až se podíváte na poslední scénu, tak u toho myslete na to, že je to naposledy co se viděj, pak chápu že ten konec se zdá všem tak dramatickej)

Grafika:
Okay, tady si vyleju srdíčko... Krasba špatná neni, problém je, že ten kdo to animoval, jak jsem zmiňoval, prostě neměl problém nechat potavy půl minuty nehnutě zírat. Je to často prostě jen vybarvená manga a obraz jí postupně přejíždí, zatim co postava se ani nehne. Překvapivě by to mělo být naopak. Taky se mi nelíbilo, že sem často fakt nevěděl z výrazu postavy, co si myslí, nebo co je to za emoci. Koukáte na to a poznáte že potva zírá, ale nevíte pořádně proč. Je v šoku? Chce se jí brečet? Chce mu vynadat? Chce se omluvit? Ne, prostě nevíte co si myslet. Tohle "zírání" během celého anime mě štvalo. Jinak kresba se mi líbila, je taková pěkná a jednoduchá.

Celkové hodnocení od jedné do deseti dávám asi sedm, jelikož příběhově, ani vzhledově to špatné není, problém je zpracování.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.